BIO CBD kapljice in stres

Ko so laboratorijske poskusne živali izpostavljali nepredvidljivemu stresu, so se že po petih do šestih tednih pokazali hudi simptomi. Živali se niso več premikale, manj so jedle, teža njihove nadledvične žleze se je povečala, teža timusa pa zmanjšala. Presenetljivo je, da so imele živali tudi manjšo gostoto nevronov v frontalnem korteksu, torej v tistem predelu možganov za čelom, ki je pri človeku odgovoren za motorične sposobnosti, reševanje problemov, spomin, komunikacijo, razsodnost, nadzor impulzov pa tudi za socialno in seksualno vedenje. Raziskovalci so s tem, ko so miši izpostavljali nepredvidljivemu stresu, v resnici povzročili simptome depresije. Če so poskusnim živalim po stresu dali CBD, so se bolje regenerirale in niso utrpele toliko posledic v žlezah ali možganih. Rezultat je bil še boljši, če so CBD dobile pred izpostavljenostjo stresu. Podobno se dogaja tudi v človeškem organizmu, v katerem je zaščitna vloga kanabinoidov, tudi rastlinskega CBD-ja, prav tako dokazana. Zato lahko rečemo, da Bio CBD kapljice omogočajo telesu, da deluje kljub stresu. Raziskovalci so celo ugotovili, da lahko CBD pomaga tudi, če ga začnemo uporabljati, ko je naše telo že utrpelo posledice stresa, saj vzpodbudi nastajanje novih nevronov, s čimer se izboljša gostota, zato lahko ti deli možganov ponovno delujejo bolje. Ta lastnost CBD-ja je bila  dokazana večkrat in je temelj za njegovo anksiolitično (protitesnobno) in antidepresivno delovanje, kar potrjujejo tudi izkušnje bolnikov, ki trpijo zaradi stresa ali motenj razpoloženja, kot sta depresija in tesnoba. CBD nam lahko pomaga, da dražljaje iz okolja dojamemo kot manj grozeče, pa tudi pri biokemičnih odzivih na stres. CBD si lahko predstavljamo kot ščit, ki ohranja delovanje naših celic tudi v stresnih pogojih.

Kaj lahko sami storimo proti stresu

Pričnimo s kratko samodiagnozo. Vemo, da je endokanabinoidni sistem (ECS) pomemben za spanje, apetit, spomin, sprostitev in splošno zaščito. Zanima vas, ali vaš ECS še vedno pravilno deluje, torej ali vas še ščiti pred stresom, zato si oglejte teh pet področij vašega življenja. Vprašajte se, kako dobro spite, ali imate dober spomin, uravnotežen apetit, dobro mišično moč in sprostitev in soliden imunski sistem. Če je samodiagnoza teh petih področij pokazala, da je njihovo delovanje dobro, potem je velika verjetnost, da vaš ECS deluje dobro, da torej uravnava reakcije v vašem telesu in vas ščiti pred škodljivimi učinki stresa. Če pa je v vašem življenju prisoten intenziven ali dolgotrajen stres ter na teh petih področjih opažate spremembe, je čas, da svojemu telesu pomagate s fitokanabinoidi.

BIO CBD kapljice in stres
BIO CBD kapljice

BIO CBD kapljice Kako, kdaj in koliko

Kako: Najprimernejši način vnosa pri stresu so BIO CBD kapljice v oljni raztopini. Kapnite nekaj kapljic pod jezik in jih tam zadržite približno 30 sekund, preden jih pogoltnete. CBD se najbolje absorbira ravno v ustni sluznici, zato ga poskušamo zadržati v ustih in ga ne pogoltnemo takoj.

Kdaj: Najbolje je vzeti kapljice, še preden smo izpostavljeni stresu. Ko veste, da vas čaka naporen dan, vzemite CBD, preden greste od doma. Tako boste vedeli, da ste že nekaj naredili za zaščito svojih celic pred škodljivimi učinki stresa. Kadar pa bo dan nepričakovano stresen – saj veste, ko vas kakšen dan pogoltne, prežveči in izpljune –, je koristno, da vzamete CBD takoj, ko pridete domov. Najbolje je CBD jemati tako, da v največji meri posnemamo delovanje zdravega ECS. V dnevih, ko se počutite super in nimate stresa, CBD-ja ne vzamete, če pa kakšen dan doživite intenziven stres, takrat vzemite večji odmerek. Ko vas čaka obdobje večjih obremenitev (selitev, potovanja, različni sestanki), je priporočljivo, da jemljete nizke odmerke v celotnem obdobju, ob intenzivnih, napornih dogodkih – bodisi za telo ali za psiho (če vas nadere šef, se skregate s partnerjem, doživite poškodbo, travmo, nesreče, nezgodo …) – pa je dobro čim prej po dogodku vzeti večji odmerek CBD-ja, saj lahko s tem v veliki meri zmanjšate posledice stresa.

Koliko: Odmerek BIO CBD-ja, ki je potreben za ublažitev stresa, je zelo odvisen od vsakega posameznika, tj. od števila receptorjev in od tega, kako dobro deluje ECS pri posamezniku. Nekateri dosegajo zelo dobro protistresno delovanje že pri zelo nizkih odmerkih, recimo dva do pet miligramov CBD-ja na dan, drugi potrebujejo veliko več. Nekateri ljudje potrebujejo za doseganje zaščitnega učinka tudi do 100 miligramov na dan. Trenutno ni mogoče predvideti, kolikšen odmerek je za posameznika ustrezen, zato mora vsak sam nekoliko eksperimentirati, da najde svoj optimalni odmerek. Najbolje je začeti z zelo nizkimi odmerki in jih počasi povečevati, dokler ne občutimo olajšanja. Za občutek naj navedem, da je pri petodstotnih CBD-kapljicah vsebnost CBD-ja približno 1,5 miligrama na kapljico. Začnete lahko torej z dvema kapljicama in v naslednjih dneh ali tednih povečate odmerek na 15 kapljic.

Priporočljivo je, da izberete izdelke, ki vsebujejo ekstrakt iz cele rastline (polni spekter, full spectrum), z znanim poreklom in po možnosti iz lokalne ekološke pridelave. Na izdelku preverite, ali je ustrezno označen (navedba proizvajalca, način ekstrakcije, vsebnost učinkovin, ekološka pridelava), proizvajalce povprašajte o analizah vsebnosti CBD in THC ter o dokazilu, da ne vsebuje onesnaževal, kot so težke kovine, pesticidi in mikrobiološke kontaminacije.

Polni spekter CBD kapljice
Ročna žetev konoplje - Ekološka kmetija pr Šmajd

Žetev konoplje na naši ekološki kmetiji pr Šmajd

Zanimivost:

Leta 1839 je irski zdravnik William Brooke O’Shaughnessy (1809–1889) uvedel terapevtsko uporabo konoplje v zahodno medicino, po tem ko je dlje časa preživel in se učil v Indiji. Izdal je tudi eno od prvih knjig o medicinski uporabi konoplje – v Indiji je konoplja že dolgo znana kot ljudsko zdravilo in jo med drugim uporabljajo za lajšanje krčev pri tetanusu in steklini. O’Shaughnessy je propagiral uporabo konoplje v Angliji in je bil pri tem tako uspešen, da je uporabo konoplje za blaženje pogostih menstrualnih bolečin svetoval kraljici Viktoriji celo njen osebni zdravnik J. Russel Reynolds.

Vir: doc. dr. Tanja Bagar, Konoplja v medicini,  ICANNA – Mednarodni inštitut za kanabinoide, 2020

Knjigo lahko naročite tukaj: www.institut-icanna.com

*Opomba: vsebina članka v ležečem (Italic) formatu ni zapisana v knjigi Konoplja v Medicini; dodano s strani moderatorja spletne strani ekokor.si